Viac ako 30 rokov na trhu

108 obchodov v 3 Štátoch

Dodanie 24h

14-03-2023

Spoločnosť Hengst posilňuje svoju pozíciu dodávateľa filtračných systémov pre originálne diely

Hengst

Spolupráca medzi výrobcami dielov a výrobcami vozidiel (alebo motorov) je základným prvkom vývoja vozidiel a pohonných jednotiek. Výrobcovia dielov musia spĺňať vysoké požiadavky kladené výrobcami vozidiel.


Spoločnosť Hengst Filtration je už mnoho rokov popredným dodávateľom filtračných riešení, a to ako v sektore osobných a nákladných automobilov, tak aj v tzv. terénnom sektore, teda medzi vozidlami a strojmi pohybujúcimi sa mimo spevnených ciest. Vďaka skúsenostiam získaným pri vývoji riešení pre výrobnú radu vozidiel a strojov sme si získali a roky udržiavame vedúce postavenie na trhu s náhradnými dielmi.

Obrovskou výzvou pre inžinierov spoločnosti Hengst je reagovať na sprísňujúce sa emisné normy, ktoré sa zavádzajú ako prvé v sektore nákladných vozidiel. Norma Euro 6, ktorá sa pre mnohé spoločnosti ukázala ako mimoriadne ťažko prekonateľná bariéra, prinútila výrobcov filtrov zaviesť mnoho revolučných zmien nielen vo výrobnom procese (ako je impregnácia filtračných materiálov), ale aj, a možno predovšetkým, vo fáze návrhu a konštrukcie filtračných riešení. Dobrým príkladom je modularita systémov, ktorá okrem iného umožňuje presné riadenie teploty oleja a kvapalín v chladiacom systéme. Opakovane sme poukazovali na to, že nie je umenie vyrobiť filter, ktorý „bude sedieť“ – reprodukcia rozmerov je triviálna záležitosť. Výroba filtra, ktorý bude identický s filtrom z originálneho vybavenia, si však vyžaduje príslušné znalosti.

Olejový filter Hengst Stack má medziľahlé stabilizačné disky umiestnené pozdĺž dĺžky záhybov vo filtračnom prvku.

Spoločnosť Hengst nejaví žiadne známky spomalenia a neustále rozširuje svoj sortiment produktov pre montážne linky. Ukážkovým príkladom je olejový filter E523H D373 , ktorý sa montuje ako originálna výbava do nového vozidla Mercedes-Benz Actros MP5 . Patentovaný filter Hengst Stack Energetic® 6 sa montuje do súčasného radu motorov Euro 6 OM 471 / OM 473 od spoločnosti Daimler.

Tento filter sa používa v nákladných vozidlách Mercedes-Benz Actros MP5, Mercedes-Benz Antos, Mercedes-Benz Arocs a v autobusoch: SETRA S 400, SETRA S 500. Čísla originálnych dielov filtra sú: A 472 184 25 25 a A 473 180 08 09. Za zmienku stojí, že modul prietoku a filtrácie kvapaliny je tiež navrhnutý a vyrobený spoločnosťou Hengst Filtration.

Séria modulárnych palivových filtrov Blue.maxx je veľmi dôležitou súčasťou ponuky spoločnosti Hengst. Blue.maxx 450, ktorý bol na trhu veľmi dobre prijatý, má teraz „malého brata“ – Blue.maxx 300 je prispôsobený na inštaláciu v menších priestoroch, pričom si zachováva požadovaný prietok paliva a parametre filtrácie. Blue.maxx stanovuje nové štandardy vo filtrácii paliva. Systém kombinuje nízku hmotnosť, ľahkú konštrukciu a optimalizáciu inštalačného priestoru s maximálnou prevádzkovou účinnosťou. Získané parametre výkonu filtra z hľadiska oddeľovania nečistôt a vody si všimli a ocenili aj výrobcovia vozidiel: Blue.maxx 300 sa vyrába sériovo ako originálny diel. Ako neštandardná súprava sa inštaluje okrem iného do nákladných vozidiel Mack Trucks MD6 a MD7 skupiny Volvo a do plynových turbínových generátorov pre stacionárnu výrobu energie na telekomunikačných vežiach spoločnosti Bladon z Veľkej Británie.



Systém filtrácie paliva Blue.maxx je:

  • odolné puzdro s účinným manuálnym čerpadlom na odvzdušnenie systému – s ohrievačom alebo bez neho,
  • Filtračná patróna Energetic® – výber úrovne separácie 10 μm alebo 30 μm,
  • sada adaptérov poskytujúca rôzne možnosti pripojenia,
  • odlučovač vody a vypúšťacia skrutka vody.

Systémové komponenty je možné vybrať a nainštalovať tak, aby vyhovovali potrebám prevádzkových charakteristík vozidla.

Súbežne s pôsobením na montážnych linkách výrobcov nákladných a osobných automobilov si spoločnosť Hengst udržiava silné väzby aj so sektorom poľnohospodárskych vozidiel a stavebných strojov. Nikoho netreba presviedčať o tom, o koľko sa moderné traktory líšia v použitých riešeniach od starých dobrých C330 alebo C360. V súčasnosti je najdôležitejšou úlohou bezpečné predĺženie servisných intervalov (samozrejme pri zachovaní účinnosti filtrácie).

Vďaka filtrom Hengst Energetic® bolo možné predĺžiť servisný interval v traktoroch Deutz a Fendt. Radové motory TCD 4.1 a 6.1 Agri od spoločnosti Deutz sú z výroby vybavené modulom filtrácie oleja Hengst s výmenníkom tepla a kvapalinovým čerpadlom. Štandardná náhrada v motoroch inštalovaných okrem iného v traktoroch Deutz .   Agrotron a Fendt   Motory Vario 500, 700 a 800 sú vybavené filtrom Hengst Energetic® E470H D28 s životnosťou až 500 prevádzkových hodín. Teraz sa sortiment pre terénne vozidlá rozšíril o filter E470H01 D28 , ktorý ponúka predĺžený servisný interval až na 1 000 prevádzkových hodín vďaka novému, vysoko výkonnému médiu so zvýšenou schopnosťou zachytávať prach a vyššou chemickou odolnosťou. Tomu hovorím životnosť!

Nespomaľujeme – v nasledujúcich mesiacoch môžeme očakávať ďalšie novinky priamo z montážnych liniek výrobcov vozidiel a z tovární Hengst Filtration. Odporúčame vám sledovať tlačové správy – vyvíjame pre vás a vaše podnikanie.

Ponuka spoločnosti Hengst Filtration zahŕňa modul Blue.maxx 450 určený na inštaláciu do nákladných vozidiel a autobusov a Blue.maxx 300 prispôsobený na inštaláciu v menších priestoroch, pričom sa zachováva požadovaný prietok paliva a parametre filtrácie.