Pevnosť pohonných komponentov je obzvlášť dôležitá v ťažkých úžitkových vozidlách. Ďalším krokom k vytvoreniu čoraz zaťažiteľnejších pohonných systémov je vývoj spoločnosti LuK: nové obloženie spojkovej lamely HD30 PLUS a použitie samonastavovacích prvkov v prítlačných doskách nákladných vozidiel.
Inovatívne zmeny sa týkajú spojkových kotúčov LuK s priemerom 360 mm, 400 mm a 430 mm. Na trecie obloženie spojkového kotúča bol použitý nový materiál s označením HD 30 PLUS, ktorý je optimalizovaný z hľadiska mechanickej a tepelnej pevnosti. Táto zmena má za cieľ predĺžiť životnosť spojkového kotúča a vďaka použitiu ekologických materiálov chrániť životné prostredie.
Obloženia, vyrobené zo špeciálne vybraných komponentov, sú dodatočne vystužené relatívne veľkým množstvom vlákien. Obloženia sa vyrábajú bez použitia rozpúšťadiel a materiál neobsahuje kadmium, chróm, olovo, azbest ani ortuť. Materiál obloženia v konvenčnom kotúči kombinuje štrukturálnu pevnosť a trecie vlastnosti. To sa premieta do kombinácie rozmerov, tepelnej a mechanickej pevnosti s koeficientom trenia, opotrebovaním a komfortom záberu spojky. Nová generácia obložení predstavuje oddelenie funkčnosti od vlastností kotúča. Predpoklad sa realizuje rozdelením obloženia na dve vrstvy. To zahŕňa oddelenie otázok týkajúcich sa rozmerov, tepelnej stability, pevnosti od otázok týkajúcich sa komfortu montáže, koeficientu trenia a opotrebovania obložení. Spodná vrstva zvyšuje mechanickú pevnosť, zatiaľ čo vrchná vrstva poskytuje dobré trecie vlastnosti. Všetky tieto vlastnosti nových obložení zvyšujú životnosť približne o 30 %, samozrejme v závislosti od prevádzkových a prevádzkových podmienok.
Ďalšou inováciou spoločnosti LuK pre ťažké úžitkové vozidlá je konštrukcia prítlačného kotúča spojky vybavená samonastavovacím systémom - TAC. Úlohou tohto systému je, podobne ako v osobných automobiloch, udržiavať konce membránovej pružiny, tzv. listy, v konštantnej vzdialenosti od zotrvačníka počas celej životnosti spojky. Samonastavovanie TAC sa používa pre tlačné aj ťažné spojky. V súčasnosti sa vzťahuje na spojky s priemerom 395 mm, v budúcnosti sa toto riešenie použije aj pre iné rozmery. Konštrukcia tohto mechanizmu je relatívne jednoduchá. Skladá sa zo západky, vretena a klinového nastavovacieho krúžku, ktorý nahrádza tradičný pevný oporný krúžok centrálnej membránovej pružiny. Keď hrúbka obloženia klesne pod 0,1 mm, prítlačný kotúč sa posunie smerom k zotrvačníku a západka začne otáčať ozubené koleso vretena. Vreteno pomocou matice nastavuje klinový krúžok a opotrebovanie obloženia sa kompenzuje, čo sa premieta do udržiavania koncov membránovej pružiny na konštantnej úrovni. To znamená, že membránová pružina nevytvára čoraz väčší tzv. kužeľ. Toto riešenie má za následok menšie rozmery zostavy spojky, t. j. kratšiu skriňu spojky a dvojnásobnú životnosť lamely spojky.
Nové riešenie LuK – kotúč HD30 PLUS a prítlačný kotúč TAC – zvyšuje mobilitu vozidiel a predstavuje ekonomické riešenie pre ich používateľov.