Júl a august sa v Poľsku spájajú s vysokými teplotami (aspoň teoreticky). V dôsledku toho sa začína zvyšovať dopyt po účinnom klimatizačnom systéme v aute. Je celkom bežné, že pokiaľ klimatizácia funguje správne a počas jazdy sa cítime pohodlne, nevidíme dôvod zaujímať sa o jej kvalitu. Všetko sa zmení, keď systém prestane chladiť a cesta už nie je pohodlná.
Potrebné vybavenie je dostupné v sieti Autos pod indexovým číslom: 225429. Aby sa predišlo takejto situácii, zaujímavým riešením je použitie kontrolného okienka, ktoré vám umožní určiť kvalitu chladiva v systéme. Prístroj sa jednoducho a rýchlo používa a vďaka priehľadnej fľaši je možné pomerne presne určiť nielen kvalitu a znečistenie chladiva, ale aj prípadné poruchy systému. Treba mať na pamäti, že čistota klimatizačného systému má obrovský vplyv na jeho životnosť. Servis je triviálne jednoduchý, nasadíme rýchlospojky zariadenia na servisné trysky a potom naštartujeme motor a klimatizáciu vozidla. O niekoľko minút uvidíme chladivo vo fľaši s kontrolným okienkom (samozrejme, ak je v systéme). Ďalším krokom je použiť obraz z kontrolného okienka a skombinovať ho so znalosťami mechanika a vykonať potrebné opravné kroky. Po vykonaní takéhoto testu bude mechanik schopný určiť kvalitu chladiva , ako aj životnosť a prevádzkové podmienky srdca systému, ktorým je kompresor. Po diagnostike pomocou kontrolného okienka vieme zvýšiť účinnosť systému a dokonca zabrániť zaseknutiu kompresora.
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa zariadenia a vybavenia na servis klimatizačných systémov, dôrazne vám odporúčame kontaktovať špecialistov z oddelenia dielenského vybavenia.
Nižšie sú uvedené najčastejšie indikácie pre použitie zrkadla, s ktorými sa stretávame v praxi.
SPRÁVNY VZHĽAD FAKTORU
V závislosti od toho, či je v systéme iba olej alebo olej s kontrastnou látkou, by zmes mala byť čistá a bez akýchkoľvek tretích strán, ako sú zvyšky gumových tesnení alebo kovové piliny.
FAKTOR TMAVEJ FARBY
Čierna farba - je spôsobená prehriatím kompresora, pravdepodobne príliš malým množstvom oleja v systéme, vysoké riziko zadretia kompresora. Úlomky gumy alebo kovové piliny - v prvom prípade to znamená, že sa tesnenia a ohybné hadice systému rozpadajú. Je to spôsobené najmä starnutím gumových prvkov. Druhý prípad súvisí s nedostatočným alebo správnym mazaním kompresora - veľmi vysoká pravdepodobnosť zadretia kompresora.
ŽELÉOVÁ KONZISTENCIA
Môže to naznačovať príliš krátky čas vákuovania, použitie slabého UV kontrastu alebo použitie slabých tesniacich prostriedkov.
HETEROGÉNNA ZMES
Vplyv miešania rôznych typov olejov (rôznych viskozit) znižuje kvalitu mazania kompresora a niekedy príliš veľa oleja v systéme znižuje účinnosť chladenia systému. Niekedy je to spôsobené aj zle vykonaným preplachovaním systému alebo zle vykonaným vákuom po preplachovaní. Niekedy je to začínajúci únik v systéme.
FARBA INTENZÍVNE ZELENÁ ALEBO ČERVENO-ORANŽOVÁ
V oboch prípadoch je to najčastejšie spôsobené aplikáciou príliš veľkého množstva prostriedku na detekciu netesností. Dôsledkom je znížené mazanie systému a zvýšené zaťaženie kompresora, znížená účinnosť klimatizačného systému a výrazne skrátená životnosť kompresora.