Mechanici a používatelia nákladných vozidiel Renault označených ako DXi so mnou často súhlasia, že Achillovou pätou a teda jedným z najväčších nedostatkov je elektronicky riadený sušič vzduchu (APM). Vysokú poruchovosť tohto prvku potvrdzujú aj naše štatistiky predaja nových dielov.
Väčšina ľudí, ktorí sa s týmto problémom stretli, vie, že po výmene APM je potrebné bezchybne naprogramovať elektroniku nového modulu. Bez toho bude vozidlo fungovať v núdzovom režime a celú opravu možno považovať za nedokončenú. Ak bolo naše nákladné vozidlo odvezené do zle vybavenej dielne, musíme počítať s tým, že mechanik vymení elektroniku, t. j. nainštaluje elektroniku z poškodeného APM do nového modulu (ak bola poškodená iba pneumatická časť). V takejto situácii by sme sa mali opýtať, či by sme takejto dielni nemali zaplatiť iba za polovicu nového dielu? A aká je v takejto situácii záruka?
Preto našim zákazníkom odporúčame, aby venovali pozornosť nástrojom, ktoré mechanik používa. Ak napríklad pri oprave použije diagnostické testery KTS Truck alebo Jaltest PC link, môžeme si byť istí, že nový diel bude správne naprogramovaný a z dielne odídeme spokojní a predovšetkým s funkčným autom.
Budú užitočné aj v situácii, keď je stará elektronika poškodená a parametre z nej nie je možné skopírovať. Mechanik sa stačí pripojiť k ovládaču VECU opraveného nákladného vozidla a poskytnúť nám VIN a identifikačné číslo vozidla. V krátkom čase dostane e-mail s priloženým súborom pripraveným na nahranie.