V spaľovacích motoroch pracujúcich s vysokým zaťažením používajú výrobcovia vložky valcov s protipožiarnym krúžkom.
Tento krúžok sa nachádza v hornej časti vložky a je priamo utesnený tesnením hlavy valcov. Sila tlačiaca na hlavu zaisťuje a fixuje krúžok v správnej polohe. Inovatívne riešenie spočíva v tom, že vnútorný priemer tesniaceho krúžku je o niečo menší (približne 0,5 mm) ako otvor vložky valca. Piest spolupracujúci s týmto typom vložky má zmenšený priemer koruny - plochu piesta nad tesniacim krúžkom, ktorá je v kontakte s tesniacim krúžkom.
Proces spaľovania je vždy sprevádzaný vysokými teplotami, ktoré uľahčujú rozklad uhľovodíkov, čo vedie k tvorbe uhlíkových usadenín vo forme uhlíkových usadenín. Malé množstvo uhlíkových usadenín nie je škodlivé, ale malo by sa obmedziť, kedykoľvek je to možné, a v prípade nadmernej tvorby by sa malo umožniť ich odstránenie zo spaľovacej komory. Veľké množstvo uhlíkových usadenín prispieva k skráteniu pracovnej doby puzdra v dôsledku intenzívneho abrazívneho opotrebovania puzdra a môže viesť k zaseknutiu piestnych krúžkov a strate tesnosti systému piest-valec. Použitie protipožiarneho krúžku a piestu so zmenšeným priemerom korunky umožňuje „zoškrabať“ uhlíkové usadeniny a odstrániť ich spolu s výfukovými plynmi, čo obmedzuje intenzitu opotrebenia systému piest-valec.
Tvorbu zvýšeného množstva uhlíkových usadenín uľahčuje prevádzka motora v nepriaznivých alebo ťažkých prevádzkových podmienkach, ako napríklad:
Viac informácií o sortimente značky Mahle získate v pobočkách Autos po celej krajine. Odporúčame vám kontaktovať vašu pobočku.