Viac ako 30 rokov na trhu

108 obchodov v 3 Štátoch

Dodanie 24h

26-08-2020

Vložky valcov s vymeniteľným protipožiarnym krúžkom

Mahle

V spaľovacích motoroch pracujúcich s vysokým zaťažením používajú výrobcovia vložky valcov s protipožiarnym krúžkom.

 

Tento krúžok sa nachádza v hornej časti vložky a je priamo utesnený tesnením hlavy valcov. Sila tlačiaca na hlavu zaisťuje a fixuje krúžok v správnej polohe. Inovatívne riešenie spočíva v tom, že vnútorný priemer tesniaceho krúžku je o niečo menší (približne 0,5 mm) ako otvor vložky valca. Piest spolupracujúci s týmto typom vložky má zmenšený priemer koruny - plochu piesta nad tesniacim krúžkom, ktorá je v kontakte s tesniacim krúžkom.



Nebezpečenstvá: usadeniny uhlíka v oblasti hlavy piestu

Proces spaľovania je vždy sprevádzaný vysokými teplotami, ktoré uľahčujú rozklad uhľovodíkov, čo vedie k tvorbe uhlíkových usadenín vo forme uhlíkových usadenín. Malé množstvo uhlíkových usadenín nie je škodlivé, ale malo by sa obmedziť, kedykoľvek je to možné, a v prípade nadmernej tvorby by sa malo umožniť ich odstránenie zo spaľovacej komory. Veľké množstvo uhlíkových usadenín prispieva k skráteniu pracovnej doby puzdra v dôsledku intenzívneho abrazívneho opotrebovania puzdra a môže viesť k zaseknutiu piestnych krúžkov a strate tesnosti systému piest-valec. Použitie protipožiarneho krúžku a piestu so zmenšeným priemerom korunky umožňuje „zoškrabať“ uhlíkové usadeniny a odstrániť ich spolu s výfukovými plynmi, čo obmedzuje intenzitu opotrebenia systému piest-valec.


Tvorbu zvýšeného množstva uhlíkových usadenín uľahčuje prevádzka motora v nepriaznivých alebo ťažkých prevádzkových podmienkach, ako napríklad:

  • používanie auta na krátke vzdialenosti a zastavenie vozidla v dopravných zápchach,
  • palivo nízkej kvality • nedostatočné chladenie,
  • nedodržiavanie servisných intervalov,
  • dlhé obdobia voľnobehu motora.

Technológia opráv

  1. Deštruktívny spôsob demontáže
    Deštruktívna metóda odstránenia požiarneho krúžku je veľmi bežným riešením v nasledujúcich prípadoch: pri inštalácii novej sady piest/valec vybavenej novým požiarnym krúžkom je na vykonanie opravy obmedzený čas alebo je požiarny krúžok poškodený a nemožno ho opätovne použiť. Na uvoľnenie požiarneho krúžku je možné použiť sekáč (dláto), ktorý sa umiestni medzi požiarny krúžok a puzdro. Po odstránení požiarneho krúžku je možné zvyšné časti demontovať bežným spôsobom.
  2. Nedeštruktívna metóda demontáže
    Ak sa má vložka valca a zápalný krúžok opätovne použiť, demontáž si vyžaduje podstatne viac úsilia. Najprv otočte kľukovým hriadeľom, aby sa piest nastavil do dolnej úvrati. Potom umiestnite použitý piestny krúžok s priemerom zodpovedajúcim priemeru vložky valca pod zápalný krúžok. Aby sa zabránilo vykĺznutiu piestneho krúžku spod zápalného krúžku po ich odstránení, mala by sa odstrániť vôľa zámku piestnych krúžkov. Na tento účel sa môže použiť kovový klin alebo mierka. Ak sa vložka valca nedemontuje, mala by sa zabezpečiť proti vykĺznutiu z bloku pomocou svorky. Otáčaním kľukového hriadeľa sa piest posúva smerom k hornej úvrati, vyvíja tlak po celom obvode zápalného krúžku a vytlačuje ho z vložky, čím sa stáva nástrojom na jeho demontáž.


Viac informácií o sortimente značky Mahle získate v pobočkách Autos po celej krajine. Odporúčame vám kontaktovať vašu pobočku.