Ďalšia klimatizačná sezóna sa rýchlo blíži a s ňou aj zvýšený dopyt po efektívne fungujúcich chladiacich systémoch. Aby ste sa vyhli neočakávaným prestojom a nákladným opravám, oplatí sa postarať sa o servisnú stanicu klimatizácie v dostatočnom predstihu. Preto sme pre vás pripravili niekoľko praktických tipov, ktoré vám pomôžu udržať vaše zariadenie vo vynikajúcom stave a zabezpečia jeho spoľahlivú prevádzku počas celej sezóny.
Ak ste sa pozreli na svoju klimatizačnú stanicu, bez ohľadu na značku má vákuové čerpadlo. Rovnako ako väčšina mechanických systémov, vyžaduje mazanie olejom, čo znamená pravidelnú výmenu oleja podľa stanoveného servisného intervalu. V závislosti od výrobcu, veľkosti čerpadla a intenzity jeho používania by sa mal olej meniť podľa pokynov – teda po stanovenom čase (zvyčajne raz ročne) alebo po 60 – 120 prevádzkových hodinách stanice alebo čerpadla.
Samotná výmena oleja nie je veľkou výzvou – pod vákuovou pumpou je vypúšťacia zátka oleja a nový olej dopĺňame cez horný plniaci otvor, pričom pamätáme na to, že hladina by mala byť ¾ úrovne v kontrolnom okienku. Na to samozrejme používame olej určený pre vákuové pumpy .
Tip pre pokročilých: Ak si všimnete v kontrolnom okienku, že olej zmenil farbu, napríklad:
Ak je vákuové čerpadlo vybavené filtrom olejových výparov, malo by sa vymeniť aj toto.
Ďalším krokom, ktorý by sme mali urobiť, je výmena filtra sušičky a (ak je stanica ním vybavená) predfiltra. Ich úlohou je vyčistiť zachytenú Predfilter pre stanice SUN (A: 0185901) chladivo, aby bol vhodný na použitie v následných servisoch. Typy filtrov sú určené pre konkrétne modely staníc a veľmi často majú priradené špeciálne servisné kódy. Tieto kódy je možné použiť na vynulovanie kontroly v klimatizačnej stanici a potvrdenie, že filter bol vymenený, a tak naše zariadenie začne počítať ďalší servisný interval. Overuje sa aj tesnosť spojov vo vnútri stanice. Na to môžeme použiť sprej na skúšku tesnosti. Nastriekame všetky spoje hadíc a potrubí a uistíme sa, že chladivo neuniká. Skontrolujeme tiež správnu funkciu váhy (chladivo a olej). Najjednoduchší spôsob, ako to urobiť, je naložiť nádrž presne definovanou hmotnosťou. Ak sa zmena na displeji rovná použitej hmotnosti - naša váha funguje správne. Ak nie, riaďme sa pokynmi a musíme nevyhnutne vykonať kalibráciu. Musíme tiež otestovať rýchlospojky na konci servisných hadíc. Stav klimatizačného systému vo vozidle často určuje výsledok skúšky tesnosti. Nečistoty, odreniny alebo zablokované ventily znemožňujú ďalšie použitie rýchlospojky.
Taktiež sa odporúča postarať sa o aktualizáciu softvéru stanice (nezamieňať s databázou). V prípade pochybností sa oplatí kontaktovať odborníka. Oddelenie vybavenia autodielne vám rád pomôže, stačí poslať e-mail na adresu: ww@autos.com.pl .
Ak ste úspešne dokončili vyššie uvedené fázy, znamená to, že vaša stanica je pripravená na ďalšiu sezónu!
Potrebujete novú servisnú stanicu pre klimatizáciu? Radi vám poradíme, ktorú si vybrať.
Stanica SUN Dualbenz
Stanica Sibír, séria 8S
Stanica TEXA Konfort 705