Viac ako 30 rokov na trhu

109 obchodov v 3 Štátoch

Dodanie 24h

21-04-2023

Osvedčené alebo lacné nástroje?

Bartosz Kantorek, Dział Wyposażenia Warsztatów

Pri kúpe náradia sa oplatí zvážiť, či zdanlivá úspora vyplývajúca z počiatočnej ceny skutočne spôsobí jej zníženie. Keďže viac ako desať rokov pracujem v oddelení dielenského vybavenia, poznám rôzne názory zákazníkov na to, čo treba pri kúpe zvážiť.

Stretol som sa s rôznymi spôsobmi využitia nástrojov. Niekedy veľmi nenápadnými. Preto počas práce, keď sa stretnem s iným klientom, pristupujem k takémuto stretnutiu so zvedavosťou, aké ďalšie nové funkcie sa dajú vymyslieť pre prezentované zariadenie, a najmä pre ručné náradie. Poukazujem na to, že správna kvalita je dôležitá, keď sa vybavenie, ktoré máme, používa obzvlášť extrémnym spôsobom. Niekedy sa klient rozhodne nekúpiť si náradie, pričom to zdôvodňuje počiatočnou cenou. Je to spôsobené najmä tým, že si nevšimne ďalšie aspekty, ktoré kúpa špičkového zariadenia prináša. Preto sa počas prezentácie snažíme upozorniť našich dodávateľov, že na tému sa treba pozerať širšie, a nie len cez myšlienku „tu a teraz“.

Je počiatočná cena najlepším poradcom?

V dobe cválajúcej inflácie sa zákazník pri výbere náradia určite riadi jeho cenou. Už len na základe tohto argumentu padá voľba na lacné značky, ktoré sa kupujú v príslovečnom „supermarkete“. Je to však naozaj úspora? Kúpa elektrického náradia od špičkového výrobcu a lacného elektrického náradia má niekoľko podstatných rozdielov. Začiatok práce s oboma zariadeniami je porovnateľný. Obe vŕtajú, obe skrutkujú, obe režu. Rozdiel sa však začína objavovať, keď s nimi veľa pracujeme. Potom, s postupom času, lacná značka začína strácať svoje vlastnosti a môže jednoducho odmietnuť fungovať. Trvanlivosť tohto typu zariadenia je zvyčajne oveľa nižšia ako u tých, ktoré ponúkajú najlepší výrobcovia. A vtedy začínajú problémy. Ak sme v záručnej dobe, môžeme takúto chybu nahlásiť. Pri špičkových zariadeniach môže byť záruka 24 mesiacov alebo viac. Navyše chybu nahlásime prostredníctvom vyhradenej webovej stránky. Potom príde kuriér, aby si zariadenia vyzdvihol v rámci služby „od dverí k dverám“ a maximálne do niekoľkých dní máme zariadenie späť v našej dielni. A tu vidíme, prečo lacný nákup nazývame „zdanlivou úsporou“. Na podanie reklamácie lacnejšieho zariadenia si musíte dať pauzu od práce, ísť do obchodu, kde ste ho kúpili, a čakať v rade. Na rozhodnutie o reklamácii musíme často čakať až niekoľko týždňov, pretože cesta je dlhšia ako priama reklamácia výrobcovi. Je tak dlho nemať potrebný nástroj na prácu úsporou? Myslím si, že nie. Náklady na kúpu zariadenia sa vrátia z vykonanej práce.

Lepšia kvalita, dlhšia životnosť

V predchádzajúcom odseku sme sa zamerali na elektrické náradie, ale stojí za to sa bližšie pozrieť aj na príslušenstvo a ručné náradie . Tu porovnanie rázových objímok dobre ilustruje rozdiel. Niečo neviditeľné je zloženie nárazuvzdorných materiálov. Výrobca originálnych a lacných objímok nás uistí, že sú vyrobené z najlepších zliatin atď. Často, po tucte alebo dvoch použitiach objímky nasadenej na rázový uťahovák, uvidíme, koľko v skutočnosti stoja. Javom, ktorý sa vyskytuje pri nárazoch, je „naťahovanie“ objímok, „krútenie“ montážnych uholníkov atď. Kúpou teoreticky drahších znižujeme pravdepodobnosť, že sa s tým stretneme, pretože sú v skutočnosti vyrobené z lepších materiálov. Podobná téma je aj v prípade plochých kľúčov. Výrobcovia kladú dôraz na vizuálne aspekty kľúča a zároveň znižujú jeho odolnosť. V prípade kľúčov je vnútorná strana kľúča často opotrebovaná, čo má za následok zväčšenie rozmerov kľúča. To často spôsobuje, že kľúč zošmykne z hlavy skrutky alebo vytvorí vôľu. Stručne povedané – kľúč je vhodný na výmenu.

Popredajná podpora je dôležitá.

Pri hľadaní produktov na internete sa často stretávame s rôznymi cenami. Prečo? Rozdiel často spočíva v povahe predajcu. Online predajca, najmä taký, ktorého sortiment je multiodvetvový a nie je založený len na náradí, sa zameriava najmä na predaj. Zvyčajne ide o individuálnu transakciu, ktorá začína spôsobovať ťažkosti v prípade popredajnej podpory alebo reklamácií. Väčšie spoločnosti, ako napríklad Autos, berú predaj náradia zákazníkovi ako budovanie dlhodobých vzťahov so zákazníkom a snažia sa ich udržať čo najdlhšie. Kupujúci zariadenia si je vedomý, že v prípade poruchy náradia sa môže spoľahnúť na podporu v podobe navrhovaných riešení, reklamácií zo strany webovej stránky predávajúcej spoločnosti. Často zákazník dostane náhradné zariadenie na dobu opravy svojho zariadenia. Stručne povedané – nákup zariadení na overenom mieste zaručuje skvelú popredajnú podporu – komplexnú podporu a minimalizáciu prestojov. A predsa je to mimoriadne dôležité pri prevádzkovaní dielne alebo iného typu podnikateľskej činnosti. Ponuka spoločnosti Autos v oblasti dielenského vybavenia je veľmi široká, pretože zahŕňa 3 000 položiek a stále sa veľmi dynamicky rozvíja. Táto ponuka však pozostáva predovšetkým z vybavenia od popredných výrobcov z Európy aj sveta. Medzi nimi sú také známe značky ako Milwaukee , KS Tools alebo Beta .